آموزش نصب و راه اندازی ترموستات هانیانگ مدل BR6

از جمله محبوب ترین و قدیمی ترین کنترلر های موجود در بازار هانیانگ مدل BR6 است.این محصول به دلیل دقت و کیفیت ساخت بالایی که دارد سال هاست که علاوه بر سیستم های برودتی ،در دستگاه های پزشکی هم نصب و استفاده می شود.برند هانیانگ ،اصالتا متعلق به کشور کره جنوبی است به همین دلیل همواره در بازار دسترس بوده است.گفتی است با روی کار آمدن برند های مانند الیتک و فول گیج گرایش به هانیانگ اندکی کمتر شده است.چرا تنظیمات مشکل و قیمت بالا مصرف کنندگان را به استفاده از سایر برند ها هدایت می کند.

ظاهر و عملکرد کلید های دستگاه :

ظاهر دستگاه بسیار ساده و قدیمی است.تنها 3 کلید روی پنل رو به رویی دستگاه مشاهده می شود که توسط آن پارامتر های دستگاه تنظیم می شود.نکته مهمی که در مورد این کنترلر وجود دارد ،این است که این محصول 2 رله است.رله اول (رله اصلی) همان خروجی کمپرسور است.اما کاربری رله دوم را می توان تعیین کرد.به صورت پیش فرض رله دوم برای خروجی الارم در نظر گرفته شده است .اما با تنظیم پارامتر های دستگاه می توان از رله دوم برای مدیریت دیفراست استفاده کرد.

تنظیم ست پوینت:

جهت تنظیم ست پوینت کافی است یک بار کلید ستاره ( * ) را فشار دهیم.اگراین کار را انجام دهیم بلافاصله پارامتر SV نمایش داده می شود.با فشردن مجدد کلید ستاره وارد SV می شویم و با استفاده از کلید های بالا و پائین دمای دلخواه خود را تنظیم می کنیم.بار دیگر کلید ( * ) را فشار می دهیم تا مقدار وارد شده ذخیره شود.همانطور که قبلا گفته ایم ست پوینت دمایی است که سیستم پس از رساندن دمای محیط به آن دما بایستی متوقف شود.

ورود به منو:

جهت ورود به منوی دستگاه، به مدت حداقل 3 ثانیه کلید (*) را فشار می دهیم. بلافاصلله نمایشگر پارامتر typ را نشان می دهد که اولین پارامتر منوی دستگاه است.جهت انتخاب پارامتر های بعد از کلید های بالا و پائین استفاده می کنیم به منظور تغییر مقدار پارامتر توسط کلید ستاره وارد پارامتر شده و با استفاده از کلید بالا و پائین مقدار آن را تغییر می دهیم.سپس مجددا کلید ستاره را فشار می دهیم تا مقدار انتخاب شده ذخیره شده و به منو باز گردیم.

پارامتر نام توضیحات بازه پیش فرض
typ کاربری دستگاه heat=حالت گرمایشی cool=حالت برودتی - cool
dif تغییرات اختلاف دمای روشن شدن دستگاه با دمای متوقف شدن آن (ست پوینت) 1 تا 50 1 درجه
dly مدت تاخیر تاخیر اتصال جریان برق موتور به منظور محافظت از سیستم 0 تا 240 0 ثانیه
rst کالیبراسیون چنانچه سنسور دارای خطا باشد مقدار تصحیح را وارد کنید    30+ تا 30- 0 درجه
tSL حد بالا حداکثر دمایی که می توان برای ست پوینت انتخاب کرد 0 تا 90+ 90 درجه
tSH حد پائین حداقل دمایی که می توان برای ست پوینت انتخاب کرد 0 تا 40- 40-درجه
SAo کاربری رله دوم 0=استفاده به عنوان الارم 1=مدیرت کننده دیفراست (المنت هیتر) 0و1 1

از این مرحله به بعد،باقی پارامتر های دستگاه بسته به مقداری که برای پارامتر SAo انتخاب کرده می کنید ،متفاوت خواهند بود.اگر مقدار این پارامتر را 1 انتخاب کرده باشید،بدین معنی است که مایلید از رله دوم به عنوان خروجی برای آلارم ( خروجی مبتنی بر دما) استفاده کند.در این صورت ادامه پارامتر ها به شکل زیر خواهد بود.با این اوصاف ،از این خروجی برای کاربرد های مختلف مانند: فن ، و یا کمپرسور دوم می توان استفاده کرد.

پارامتر نام توضیحات بازه پیش فرض
Ats کنترل آلارم ست پوینت هشدار به عبارت دیگر از چه دمایی ،دمای کابین تجاوز کند رله دوم فعال شود 40- تا 90+ 40- درجه
AdF دیفرانشیل آلارم اگر این مقدار از مقدار ست پوینت الارم دمای کابین تجاوز کند ،الارم مشاهده شود 1 تا 50 1 درجه
AdL دیلی آلارم تاخیر اتصال جریان برق به رله دوم یا همان خروجی الارم 0 تا 240 0 ثانیه

حال اگر مقدار SAo را برابر 0 انتخاب کنید ،ادامه پارامتر ها به صورت زیر خواهند بود که توسط آن ها دستگاه فرایند دیفراست را مدیریت می شود.

پارامتر نام توضیحات بازه پیش فرض
ton زمان دیفراست مقدار زمانی روشن بودن هیتر (زمان فعال بودن رله دوم) 0 تا 3600 1 دقیقه
tof بازه دیفراست مقدار زمانی خاموش بودن هیتر (غیر فعال بودن رله دوم) 0 تا 3600 3 دقیقه
Moc رفتار رله اول در هنگام فعال بودن رله دوم،رله اصلی :0=غیر فعال باشد ،1=فعال باشد 0 و 1 0
اشتراک گذاری این صفحه :


   راه های ارتباطی: 

021-33795518
021-36312871
0912-8051528
sale@ tajhizborudat .ir

logo-samandehi

error:
Call Now Button