آموزش راه اندازی ترموستات STC-100A

ترموستات دیجیتال الیتک مدل STC-100A رایج ترین و محبوب ترین ترموستات های برودتی در بازار است. قیمت مناسب، سهولت استفاده و تنظیم آسان از ویژگی های مهم این محصول هستند. در کنار پارامترهای مثبت این ترموستات نکات منفی نیز وجود دارند که مهم ترین آن ها ظاهر ساده و قدیمی این محصول و ارائه امکانات محدود می باشد. ترموستات STC-100A الیتک قابلیت استفاده در سرمایش و همچنین در گرمایش را داراست و می توان از منوی تنظیمات یکی از این دو حالت را انتخاب نمود. اما عمدتا از آن برای مصارف برودتی استفاده می کنند. حتی در منوی دستگاه به صورت پیشفرض در حالت برودتی قراردارد. ما نیز ابتدا به حالت برودتی این قطعه می پردازیم.

امکانات و ویژگی ها :

  • ترموستات دیجیتال تک رله (خروجی) جهت مدیریت کمپرسور
  • رزولوشن 1 درجه سانتی گراد
  • ظرفیت خروجی رله ها حداکثر 10 آمپر
  • توان مصرفی کمتر از 3 وات
  • منبع تغذیه با ولتاژ 220 ولت , 50 Hz
  • سنسور از نوع NTC با طول 2 متر

ویژگی های ظاهری :

ظاهر دستگاه ساده و قدیمی بوده و تنها 3 کلید روی آن مشاهده می شود. کلید بالا، کلید پایین و کلید Set که از آنها جهت تنظیم پارامتر های دستگاه استفاده می شود. در حالت نرمال روی نمایشگر ترموستات دمای اندازه گیری شده توسط سنسور مشاهده می شود. در این حالت است که می توانیم با فشردن یا نگه داشتن کلید Set وارد صفحه تنظیمات دستگاه شویم و آن را برنامه ریزی کنیم.

برنامه ریزی و تنظیم :

تنظیم ست پوینت :

ست پوینت دمایی است که کمپرسور پس از رساندن محیط به آن دما بایست خاموش شود. به عبارت دیگر این دما همان کمینه دمای داخل کابین است. برای تنظیم ست پوینت بایستی مراحل زیر را انجام داد:

1) در حال کار نرمال دستگاه (زمانی که دمای کابین را نمایش می دهد) کلید Set را فشار دهید.
2) با استفاده از کلیدهای بالا و پائین، دمای مناسب خود را پیدا کنید.
3) سپس کلید Set را مجددا فشار دهید تا تنظیمات ذخیره شود. (یا برای 5 ثانیه دکمه ای را فشار ندهید.)

تنظیم پارامتر ها :

1) در هنگام کارکرد نرمال دستگاه کلید Set را برای 4 ثانیه یا بیشتر فشار دهید.
2) در این مرحله وارد لیست پارامترهای دستگاه شده اید. با استفاده از کلیدهای بالا و پایین می توانید پارامترها را تغییر داده و با فشردن کلید Set آن ها را انتخاب کنید.
3) پس از انتخاب هر پارامتر از طریق کلیدهای بالا و پائین می توانید مقدار آن را تغییر داده و با کلید Set آن را ذخیره و به صفحه اصلی بازگردید.

پارامتر HC  :

اولین پارامتر HC است که برای شما نمایش داده می شود. این پارامتر حالت کارکرد دستگاه نشان می دهد. جهت استفاده در حالت برودتی باید آن را روی “C” قرار داده سپس کلید Set را فشار دهید تا ذخیره شود.

پارامتر d :

“d”،تعیین کننده بازه کارکرد دستگاه یا بیشینه دمای کارکرد آن است. برای مثال اگر ست پوینت را روی 2 درجه تنظیم کرده باشیم و d را مساوی 7 قرار دهیم، سیستم در 9 درجه روشن و در 2 درجه خاموش می شود.

پارامتر LS و HS :

کمینه و بیشینه مقداری که می توان برای پارامتر Set Point تنظیم کرد در این قسمت تعیین می شوند. بطور پیش فرض اعداد -40 برای بازه پائین و عدد 99 برای بازه بالا در نظر گرفته شده است.

پارامتر CA :

پارامتر CA مربوط به کالیبره کردن دستگاه است. در مواقعی که سیم سنسور بلند باشد یا سنسور دمای واقعی محیط را نشان ندهد، می بایست دما را کالیبره کرد. بدین صورت که اگر دمای نشان داده شده کمتر از مقدار واقعی باشد دمای کالیبره مثبت و اگر بیشتر باشد این مقدار منفی است.

پارامتر Pt :

این پارامتر مربوط به تاخیر در استارت یا Delay کمپرسور است. به منظور محافظت از سیستم در هنگام روشن شدن بهتر است موتور با تاخیر چند دقیقه ای روشن شود تا اگر نوسان یا اتصالی در سیم کشی وجود دارد، مشخص شده و سپس کمپرسور روشن گردد. این عدد بر حسب دقیقه  تعیین و انتخاب می شود.

اشتراک گذاری این صفحه :


   راه های ارتباطی: 

021-33795518
021-36312871
0912-8051528
sale@ tajhizborudat .ir

logo-samandehi

error:
Call Now Button