آموزش راه اندازی ترموستات الیتک مدل EK-3010

از جمله محصولات خوش قیمت و با کیفیت بازار ترموستات Elitech مدل EK-3010  می باشد. این محصول که برای کاربری های مختلف از جمله چیلر، یخچال ایستاده، شیر سردکن، سردخانه و .. استفاده می شود توانسته با قیمت مناسب و ظاهر زیبا و شکیلی که دارد به جایگزین خوبی برای محصول مشابه یعنی STC-100A تبدیل شود. در حالی که هر دو این دستگاه ها قیمت تقریبا برابری دارند اما باز هم STC-100A از اقبال بیشتری برخوردار است. وقتی علت را از یخچال سازان و برودتکاران جویا می شویم، پاسخ تقریبا یکسانی را دریافت می کنیم. به عقیده آن ها  STC-100A تنظیمات و منوی آسان تری نسبت به EK-3010 دارد. در این مطلب قصد داریم آموزش تنظیم پارامتر های این دستگاه را ارائه کنیم.

امکانات و ویژگی های این محصول:

شماره ویژگی توضیحات
1 بازه اندازه گیری 99 تا 40- درجه سانتی گراد
2 بازه کنترل 85 تا 40- درجه سانتی گراد
3 رزولیشن 0.1 درجه سانتی گراد
4 ابعاد حفره جهت نصب 71 در 30 میلی متر
5 منبع تغذیه 220 ولت،50/60 Hz
6 نوع سنسور NTC – 10کیلو اهم -طول 2 متر
7 ظرفیت خروجی حداکثر 10 امپر(کمپرسور 1 اسب)
8 توان مصرفی کمتر از 5 وات

برنامه ریزی و تنظیم :

تنظیم دمای کار سیستم:

در حالت نرمال دستگاه، کلید”On Temp” را فشار دهید. در این حالت چراغ مربوط به این پارامتر در صفحه نمایش روشن خواهدشد که به معنای ورود شما به به پارامتر حد بالای دمای کابین یا دمای روشن شدن کمپرسور است. با استفاده از کلیدهای بالا و پائین می توانید مقدار این پارامتر را تعیین کنید.(کلیدهای بالا و پایین با علامت های “^” و “ⱽ” مشخص شده اند.) جهت ذخیره این مقدار به مدت30 ثانیه  هیچ دکمه ای را فشار ندهید.(یا این که کلید ok را لمس کنید.) کاملا مشابه همین فرایند بار فشار دادن کلید “off Temp” دمای خاموش شدن کمپرسور یا حد پایین دمای کابین را هم تنظیم نمائید.

منوی اصلی:

به منظور استفاده از کنترلر، باید آن را برنامه ریزی کرده و پارامترهای آن را تنظیم نمائید. برای ورود به منوی اصلی پارامترها در حالت نرمال کارکرد دستگاه کلید Ok (کلیدی تصویر قفل روی آن قرار دارد) را به مدت بیشتر از 5 ثانیه نگه دارید. در این حالت پارامتر F9 ، به عنوان اولین پارامتر منوی اصلی در صفحه نمایش نشان داده می شود. برای انتخاب پارامترهای دیگر از کلید های بالا و پایین (با علامت های “^” و “ⱽ” مشخص شده اند) استفاده نمائید. جهت انتخاب و تنظیم مقدار هر پارامتر کلید Ok را فشار داده تا وارد پارامتر انتخاب شده و مقدار آن نمایش داده شود. جهت تغییر مقدار هر پارامتر کلید های بالا و پایین را فشار دهید. با فشار دادن مجدد کلید ok مقدار پارامتر ذخیره شده و به منوی اصلی بازگردانده می شوید.

پارامتر های منوی اصلی:
پارامتر نام توضیحات بازه پیش فرض
F9 تاخیر زمان استارت کمپرسور حداقل فاصله بین آخرین وقفه کمپرسور تا استارت 0تا 10 دقیقه 0
F10 هشدار دما بعد از استارت پس از روشن شدن سیستم تا ایتن مدت هیچ آلارمی مشاهده نشود 0 تا 24 ساعت 2 ساعت
F11 هشدار دمای بیش از حد اگر دمای کابین بیشتر از مجموع دمای استارت کمپرسور و این مقدار باشد،آلارم مشاهده شود 0 تا 50 درجه 5 درجه
F12 تاخیر زمان دمای بیش از حد آلارم دمای بیش از حد تا سپری شدن این زمان به تاخیر می افتد 0 تا 120 دقیقه 10 دقیقه
F13 کالیبره کردن سنسور زمانی که سنسور داخل کابین با خطا دما را نشان می دهد مقدار خطا را وارد کنید 10- تا 10 درجه 0
F14 انتخاب حالت دستگاه دستگاه می تواند هم در حالت برودتی و هم گرمایش کار کند 0و1 0
منوی مخفی:

چنانچه تمایل دارید از سایر امکانات این دستگاه استفاده کنید، می بایست پارامترهای منوی مخفی را نیز تنظیم نمائید. جهت ورود به منوی مخفی، پس از وارد شدن به منوی اصلی، به مدت بیشتر از 5 ثانیه کلید دیفراست را نگه دارید تا نمایشگر کلمه PASSWORD را به صورت چشمک زن نماید دهد. در این سری رمز ورود به منوی اصلی معمولا 15- است. اگر رمز را (با استفاده از کلیدهای بالا و پایین) وارد نمائید، به منوی مخفی هدایت می شوید.

 

پارامتر های منوی مخفی
پارامتر نام توضیحات بازه پیش فرض
H1 کارکرد سیستم درحالت زمان متناسب هنگامی که سنسور دستگاه خراب شود،به مقدار فاصله زمانی این پارامتر دستگاه روشن می شود 1 تا 60 دقیقه 30 دقیقه
H2 کارکرد سیستم درحالت زمان متناسب هنگامی که سنسور دستگاه خراب شود،این مدت کمپسور روشن خواهد بود 0 تا 60 دقیقه 15 دقیقه
H3 هشدار دمای بیشتر از حد اگر H5≠1،آنگاه زمانی که دمای کابین از این دما بیشتر شود ،آلارم مشاهده شود تا 85 درجه 20 درجه
H4 هشدار دمای کمتر از حد اگر H5≠1،آنگاه زمانی که دمای کابین از این دما کمتر شود ،آلارم مشاهده شود تا 40- درجه 20-
H5 حالت هشدار دمای بیش از حد این پارامتر تعیین می کند که هشدار دمای بیش از حد از طریق پارامتر های H3 و H4 تعیین شود یا این که از طریق پارمتر F11 0،1 1
H6 هشدار صوتی در هنگام بروز خطا هشدار صوتی هم مشاهده شود 0و1 0

باز کردن قفل:

جهت باز کردن قفل دستگاه در حالت قفل بودن، بمدت یک ثانیه کلید Ok را نگه دارید. صدای بوق دستگاه حاکی از آن است که قفل دستگاه باز شده است. اگر از کلیدها برای 30 ثانیه استفاده ای نکنید دستگاه به صورت اتوماتیک مجددا قفل خواهد شد.

 

اشتراک گذاری این صفحه :


   راه های ارتباطی: 

021-33795518
021-36312871
0912-8051528
sale@ tajhizborudat .ir

logo-samandehi

error:
Call Now Button