معرفی و دانلود نرم افزار Cool Selector دانفوس

قبل از راه اندازی و احداث یک سیستم برودتی، لازم است محاسبات متعددی انجام شود.همان طور که قبلا اشاره کردیم، این محاسبات شامل 2 بخش اصلی :تحلیل ها و پیش بینی های مالی ، و محاسبات و بررسی های فنی است که در این بخش دوم به طراحی سیستم و اجزای آن پرداخته می شود.با انجام محاسبات فنی، مشخص می شود که سیستم برودتی با چه قدرت و ظرفیتی مناسب نیاز ما بوده و اهداف ما را محقق می سازد.همچنین مشخص می شود که برای ساخت و اسمبل کردن سیستم با این ظرفیت، چه قطعاتی با چه مشخصاتی می بایست استفاده شود تا سیستم بهترین عملکرد را داشته باشد.

روش تجربی انجام محاسبات فنی :

استفاده از تجربه همواره ساده ترین و عملی ترین راه برای طراحی یک سیستم برودتی به حساب می آید. برای مثال در این روش ، تکنسین بر حسب تجربه ای که در طول سال های فعالیت خود بدست آورده است، می داند که سیستم برودتی مناسب جهت نصب روی “آب سردکن استیل 2 شیر” حدودا 1/3 اسب بخار می بایست قدرت داشته و با گاز برودتی R134a سازگار باشد. پس اقدام به طراحی و نصب سیستم با این مشخصات می کند. عیب این روش این است که چنان دقیق نبوده و در سیستم های مختلف نمی توان از آن استفاده کرد .اما حسن بزرگ آن این است که هم سریع است و هم برودتکار مطمئن است که سیستم پیش بینی شده ،با دستگاه مد نظرش سازگار است.

استفاده از نرم افزار جهت انجام محاسبات فنی :

یکی از روش های بسیار دقیق اما پیچیده و زمان بر، جهت طراحی یک سیستم برودتی ،استفاده از نرم افزار است.امروزه به لطف استفاده از این نرم افزار ها تمامی مراحل طراحی یک سیستم برودتی به صورت مجازی امکان پذیر است.نرم افزار های متعددی جهت طراحی سیستم وجود دارد که این نرم افزار، یعنی Danfoss Cool Selector یکی از محبوب ترین آن هاست. برای مثال اگر تمایل به طراحی یک سردخانه داشته باشید ، این نرم افزار از شما ابعاد کابین ،شرایط آب و هوایی ،مشخصات ساندویچ پنل و … را دریافت کرده و پس از انجام تجزیه و تحلیل های ریاضی به شما مشخصات کلی سیستم ، به همراه مشخصات تک تک قطعات مورد نیاز آن را ارائه می کند. حتی قادر است مدل های مختلفی از قطعات و درصد سازگاری آن ها با سیستم را پیشنهاد کند تا شما بر حسب موجودی بازار و صرفه اقتصادی یکی از آن ها را انتخاب کنید.

جمع بندی:

با استفادهاز این نرم افزار می توانید مشخصات و ویژگی های تمام قطعات برودتی ساخته شده توسط دانفوس را مشاهده کنید.علاوه بر آن می توانید سیستم های برودتی و حرارتی مختلف را به راحتی و با چند کلیک طراحی نمائید. اگر در زمینه برودت فعالیت می کنید و یا به مباحث برودتی علاقمهند هستید ،توصیه می کنیم که این نرم افزار را دانلود کرده و نصب نمائید.در مطالب بعدی سعی می کنیم آموزش استفاده از امکانات این نرم افزار را ارائه کنیم.

اشتراک گذاری این صفحه :


   راه های ارتباطی: 

021-33795518
021-36312871
0912-8051528
sale@ tajhizborudat .ir

logo-samandehi

error:
Call Now Button