زانو، بوشن و سه راه مسی

همانطور که در قسمت “شیلنگ و اتصالات” به آن پرداختیم یکی از روش های تغییر راستای لوله به مسیر دلخواه، استفاده از اتصالات مسی متناسب می باشد. این قطعات از پیش ساخته شده در شکل ها و سایزهای مختلف عرضه و در اختیار برودت کاران قرار می گیرد. زانوی 90 درجه، زانوی 45 درجه، بوشن، سه راه، یو مسی و تراپ از جمله رایج ترین این محصولات می باشد. در ادامه به طور مختصر به  کاربرد هرکدام می پردازیم:

زانوی مسی:

از جمله رایج ترین اتصالات مسی است که قادر است راستای لوله را به مقدار 90 یا 45 درجه تغییر دهد. برای مثال هنگامی که در مسیر لوله به کنج رسیدیم می توانیم از زانوی 90 درجه استفاده کنیم. این قطعه در سایزهای مختلف برای لوله با قطرهای مختلف ساخته می شود. در 95 درصد موارد دهانه ورودی با دهانه خروجی برابر است اما نمونه هایی هم وجود دارد که این اندازه با هم متفاوت است که کاربرد برودتی ندارد.

 

بوشن مسی:

در سردخانه هایی با ابعاد بزرگ خواه ناخواه مسیر لوله کشی زیاد می شود. چرا که تعداد اواپراتورها بیشتر شده و فاصله اواپراتور تا یونیت ممکن است به 20 متر و حتی بیشتر هم برسد. طول یک شاخه لوله مسی به طور معمول 6 متر است. برای داشتن یک مسیر 20 متری لوله، می بایست حداقل 3 شاخه لوله را به هم متصل کنیم. برای اتصال دو لوله به هم از بوشن به قطر مناسب استفاده می کنیم.

سه راه مسی:

مشخصاً زمانی که بخواهیم از یک مسیر دو انشعاب داشته باشیم از سه راهی می تواند به ما کمک کند. برای مثال در سیستم هایی که دو اواپراتور داریم ،از خط مایع باید 2 انشعاب گرفته شده و وارد هر یک از اواپراتورها شود.

 

استعلام قیمت و خرید:

اشتراک گذاری این صفحه :


   راه های ارتباطی: 

021-33795518
021-36312871
0912-8051528
sale@ tajhizborudat .ir

logo-samandehi

error:
Call Now Button