آموزش نصب و راه اندازی ترموستات دیجیتال هانیانگ ED6

ترموستات دیجیتال مدل ED6 هانیانگ بیشتر برای استفاده در سیستم های حرارتی به کار می رود اما در سیستم های برودتی هم قابل استفاده است. این دستگاه مزیت های فراوانی دارد که از مهمترین آن ها می توان به رنج دمایی کنترل و اندازه گیری وسیع ،کیفیت ساخت و قیمت مناسب، پشتیبانی از سنسور و ترموکوپل PT100 ، برخورداری از رله کمکی تنظیم پذیر با دما و… اشاره کرد. شاید تنها ایرادی که بتوان به این محصول وارد کرد نحوه تنظیمات آن و نوع پارامتر دهی به آن باشد که ممکن است در هنگام تنظیم برای اولین بار، اندکی سر در گم شوید. نکته دیگری که در مورد این محصول وجود دارد ظرفیت رله های آن است که اندکی پایین است به همین دلیل اکیدا توصیه می کنیم که از رله های این دستگاه تنها در مدار فرمان استفاده نمایید.

نقشه فنی:

نقشه فنی که روی دستگاه چاپ شده است همانند شکل زیر است .پشت دستگاه تعداد 12 پایه مشاهده می شود که پایه های 11 و 12 مربوط به منبع تغذیه ترموستات هستند و به برق 220 ولت متصل می شوند. پایه های 1 ،2 و 3 برای نصب سنسور به کار می روند. پایه های 8 ، 9 و 10 مربوط به کلید اصلی دستگاه (نوع SSR) و پایه 5 ، 6 و 7 مربوط به رله کمکی هستند .همانطور که اشاره شد ظرفیت رله های دستگاه ( به خصوص کلید Main) به شدت کم است و در صورت استفاده از مشعل و یا کمپرسور مستقیم از این پایه ها امکان معیوب شدن آن وجود دارد .

تنظیم پارامتر ها :

پس از نصب ترموستات و وایر ها نوبت به تنظیم و برنامه ریزی آن می رسد که مهم ترین بخش کار است. تنظیم پارامتر های این دستگاه شباهت زیادی به دیگر ترموستات محبوب هانیانگ یعنی BR6 دارد .به محض اتصال سیم های برق به صفحه دستگاه و روشن شدن آن ترموستات دمای محیط یا محل قرار گرفتن سنسور را می خواند .جهت تنظیم این ترموستات مانند اکثر ترموستات ها بازار بایست برای دستگاه ست پوینت ( یا دمای مطلوب) و دیفرانشیل (فاصله بین قطع و وصل) معین کنیم .چنانچه مایلید در مورد ست پوینت و دیفرانشیل اطلاعاتی داشته باشید مقاله ما را در این زمینه مطالعه نمائید .

تنظیم ست پوینت :

مهم ترین پارامتری که باید در هر ترموستات تنظیم کنیم دمای ست پوینت است . در اسن دستگاه یعنی هانیانگ ED6 برای تنظیم دمای ست پوینت یا دمای مطلوب ما ، به ترتیب زیر باید عمل کنیم :

اشتراک گذاری این صفحه :


   راه های ارتباطی: 

021-33795518
021-36312871
0912-8051528
sale@ tajhizborudat .ir

logo-samandehi

error:
Call Now Button