آموزش نصب و سیم کشی کمپرسور یخچال

ابتدا لازم است یادآوری کنیم که به طور کلی نصب و تعمیر سیستم های خانگی و صنعتی اعم از برودتی، حرارتی و … نیازمند برخورداری از دانش فنی و تجربه کار با دستگاه می باشد. بنابراین تنها در صورتی اقدام  به راه اندازی یا تعمیر دستگاه نمائید که مهارت های فنی مرتبط با آن را داشته باشید. اگر این گونه است ابزار و لوازم خود را بردارید و دست به کار شوید. در غیر این صورت بهتر است که این کار را به تعمیرکار بسپارید.

عملکرد یک سیستم برودتی:

اساس کار سیستم های برودتی فریونی تقریبا یکسان است. گرمای کابین یخچال به طور مداوم، توسط گاز مبرد جذب شده و به فضای بیرون از یخچال منتقل می شود. گاز مبرد گازی است به واسطه ساختار شیمیایی خاص خود، توانایی جذب حرارت مناسبی دارد. بدین صورت که اگر از گاز مبرد متراکم شده، فشار را برداریم گرما (انرژی) زیادی از محیط پیرامون جذب می کند و تبخیر می شود. حال اگر این گاز حاوی گرما را متراکم و خنک کرده و مجددا به محیط قبل منتقل کنیم ،می توانیم دوباره از محیط گرما گرفته و رفته رفته آن را خنک کنیم. با تکرار این چرخه  پس از گذشت زمانی اندک، فضایی سرد خواهیم داشت. این چرخه همان عاملی است که باعث ایجاد سرما در یه سیستم برودتی فریونی می شود.

سیم کشی و نصب مدار:

قدرت کمپرسور تاثیر مستقیم روی نحوه سیم کشی مدار دارد. تک فاز یا سه فاز بودن کمپرسور،مقدار جریان مصرفی در لحظه استارت، خازن یا رله استارت و …تغییراتی در نحوه سیم کشی ایجاد می کنند.

مدار بدون دیفراست:

تنظیم دما در یخچال:

مدت زمان روشن بودن کمپرسور، دمای داخل یخچال را تعیین می کند. تنظیم دمای کارکرد یخچال توسط پارامترهایی مانند: انتخاب ظرفیت کمپرسور، انتخاب نوع پاشش گاز(شیر انبساط)، نوع اواپراتور و …  تعیین کرده سپس به تصمیم گیری در مورد مدت زمان انجام این چرخه می پردازیم. برای این هدف دستگاهی که به ما کمک می کند، ترموستات نام دارد که در مطالب قبلی به طور مفصل به آن پرداخته ایم. ترموستات چرخه سرمازایی را تا دمایی ادامه می دهد که برای آن تعریف شده است. به محض این که دمای یخچال از دمای تعریف شده پائین تر بیاید، جریان برق سیستم را قطع کرده تا محیط بیش از حد مدنظر خنک نشود و زمانی که دمای محیط از دمای مطلوب بالاتر رود برق جریان را وصل کرده تا با فعالیت سیستم دمای محیط را در محدوده مورد نظر حفظ شود.

 

مقاله در حال تکمیل

اشتراک گذاری این صفحه :


   راه های ارتباطی: 

021-33795518
021-36312871
0912-8051528
sale@ tajhizborudat .ir

logo-samandehi

error:
Call Now Button