پمپ وکیوم،گیج و ابزارآلات

فشار و دما مهمترین پارامترهای تاثیر گذار و تعیین کننده در یک سیستم برودتی هستند. برای نمایش دما و اندازه گیری آن، تا به این جا ترمومتر و ترموستات دیجیتال را معرفی کردیم. اما برای نمایش فشار ابزاری را ارائه نکردیم. در این مطلب انواع گیج ها را برای نمایش فشار گاز مبرد معرفی می کنیم. همچنین در ادامه به معرفی پمپ وکیوم و وظایف آن می پردازیم و آن ها را بررسی می کنیم.

”نمایش_ادامه_متن”

گیج روغنی:

در یک سیستم برودتی دانستن فشار گاز در دو نقطه برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از این دو نقطه فشار گاز در هنگام ورود به موتور و دیگری فشار گاز هنگام خروج از موتور می باشد. دلیل این اهمیت آن است که با دانستن فشار گاز در این مقاطع می توان به سلامت کمپرسور پی برد. همچنین از روی این اعداد به دست آمده برای فشار می توان به مقدار گاز مبرد موجود در سیستم پی برد. برای مثال در دمای 18- درجه و گاز R22، فشار ساکشن می بایست حدود 20 Psi و دیسشارژ 220 Psi باشد.

موتور وکیوم:

برای شارژ گاز سیستم های برودتی، ابتدا باید مسیر لوله ها را از هوا خالی کنیم. وجود خلا در مسر باعث ایجاد اختلاف فشار بین کپسول و مسیر می شود. اگر سیستم را بدون وکیوم کردن شارژ گاز کنیم، هوا و رطوبت موجود در لوله، به سوزن منتقل شده و در آن را مسدود میکند. این یخ زدگی باعث بسته شدن شیر انبساط می شود. جهت ایجاد خلا در سیستم، از دستگاه پمپ خلا یا پمپ وکیوم استفاده می کنند.

گیج منیفولد:

گیج های منیفولد از جمله پرکاربرد ترین ابزار های مورد استفاده برودتکاران است.با اتصال گیج منیفولد به دستگاه پمپ وکیوم،می توان در مسیر لوله های یک دستگاه برودتی ،خلا ایجاد کرد.از دیگر کاربرد های گیج منیفولد در هنگام شارژ گاز سیستم است که این کار با اتصال دستگاه به کپسول گاز برودتی اتفاق می افتد.خواندن فشار گاز سیستم هم از خدمات دیگر این دستگاه است.

”نمایش_خلاصه”


   راه های ارتباطی: 

021-33795518
021-36312871
0912-8051528
sale@ tajhizborudat .ir

logo-samandehi

error:
Call Now Button